INTERNET HANDEL I EU
Internethandel inden for EU
Hvis du køber varer på internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, omfatter prisen som hovedregel allerede moms, og du skal ikke betale told.
Du må købe varer på internettet fra lande i EU uden at betale told, og prisen omfatter som udgangspunkt allerede moms.
I nogle tilfælde skal du betale særlige afgifter (punktafgifter) af varerne. Det gælder blandt andet for spiritus, kaffe og chokolade.
Varen skal sendes fra et land inden for EU
Reglerne for internethandel i EU gælder kun, hvis din vare bliver sendt fra et land i EU. Når du handler på udenlandske webshops, bør du derfor altid undersøge, hvor dine varer bliver sendt fra. Hvis du ikke kan finde svaret på hjemmesiden, kan du kontakte virksomheden.
Du kan f.eks komme ud for, at du køber en vare på en tysk hjemmeside, men at varen afsendes fra Kina. I sådan et tilfælde gælder reglerne for internethandel uden for EU, og du skal som hovedregel betale told, moms og eventuelle afgifter af dit køb.
Alt du køber i "Sunshine Plus pige" shoppen, bliver sendt fra Spanien, altså i EU.
Køb over internettet inden for EU
Køber du varer på internettet hos en virksomhed i et andet EU-land, kommer der ikke told og andre uforudsete omkostninger på varen (udover levering og evt kortgebyrer som vil fremgå under købsforløbet).
Man skal selvfølgelig så også huske at kigge på leveringsomkostningerne, som ofte er højere, da forsendelsen er dyrere fra udlandet. Du er som udgangspunkt ikke stillet ens med hensyn til fortrydelsesret og reklamationsret, som du er, hvis du har købt online i Danmark – Og det kan i det hele taget være en dyr/besværlig affære at skulle returnere defekte varer til udlandet. Ved fortrydelse skal du som udgangspunkt selv stå for returfragt omkostningerne.
Som udgangspunkt, ingen uforudsete omkostninger, gebyrer og afgifter ekstra på varer ved online handel indenfor EU.
Er du momsregistreret virksomhed (og importregistreret), kan du i nogle udenlandske webshops (indenfor EU) undgå at blive opkrævet momsen ved købet. Denne skal man selvfølgelig så udligne i sit momsregnskab efterfølgende!
Det er IKKE webshoppens ansvar, at der pålægges afgifter i Danmark. Benyt evt. SKAT's Toldberegner til at se hvad du kan opkræves af afgifter.
Prøv altid at finde varerne i en webshop indenfor EU først. Køber man varerne udenfor EU er man ofte ringere stillet, og det kan være urentabelt at returnere. Det ved alle de især kinesiske handelsplatforme godt, hvorfor kvaliteten (og produktsikkerheden) her ofte er yderst tvivlsom.
Der tages forbehold for fejl og ændringer i oplysninger/regler.
Alle vores forsendelser er dør til dør leveringer, så du skal ikke afhente din pakke i en pakkeshop.
Alle varer sendes uden forsikring med mindre andet er aftalt.
Er varen ikke modtaget inden 30 dage fra afsendelses datoen, må den betragtes at være bortkommet.
Det er yderst sjældent en pakke ikke når frem til modtageren. MEN vi vil gerne holde fast i vores kunder, og det kan man kun hvis man behandler dem med respekt, men respekten skal naturligvis være gensidig.
Som kompensation for dit tab, sender vi dig et nyt stykke tøj, i din størrelse, vi kan dog ikke garantere at det bliver magen til det der blev væk under leveringen, da det kan ske at være udsolgt. Det finder vi ud af i samarbejde med dig.
Men du skal selv betale portoen.
Du kan også vælge at få et tilgodebevis, som du inden for 12 mdr. kan bruge i shoppen, her skal du også selv betale portoen.
Hjælp til måle guide, læs HER
Forsendelses priser HER
Facebook shopping side klik HER