NYE FERIEBOLIG REGLER I TYRKIET
Jeg kan ikke stå til ansvar for fejl og mangler i denne tekst. er du i tvivl om reglerne, anbefales det at tage kontakt til en Tyrkisk advokat - Reglerne er gældende for ALLE der ejer fast ejendom, og lejer/låner ud til turisme, også udlændinge.
Oversættelsen er absolut ikke perfekt, men artiklen kan give dig, det der er aktuelt for en ide om nuværende situation.
Der bliver også opdateret om emnet i denne gruppe "Sunshine i Alanya - Info", du er velkommen til at deltage - Klik HER
Og i denne gruppe er du også velkommen - Alt om Alanya - Klik HER
Tilmeld dig Nyhedsmails fra Alanya, hvor bl.a andet et emne som dette bliver beskrevet - For tilmelding klik HER, og send os en besked via formularen i bunden af siden, det er naturligvis ganske gratis.
Her er nogle links som du måske kan få gavn af.
Ferie udlejning (kort tid)
ANSØGNING OM LICENS FOR ejere/udlejere.
Nedenfor er linket til ejere/udlejere til at ansøge om ansøgning om boligtilladelse til turismeformål via deres e devlet-konto - Klik HER
BEMÆRK, for at kunne logge ind på E devlet skal du have et Kimlik-nummer,(Dette står på din opholdstilladelse/Ikamet kort) for udlændinge starter det med [99*****]
Her finder du linket til oplysninger om certifikatet for korttids leje. Klik HER
Diverse oplysninger om den nye lov, skrevet af Doc Martin Redman - Klik HER
6/2/2024
TILLAD FAMILIE AT FERIE I BOLIGEJENDOM.
Med tak til Mustafa Arikok i Calis, Mugla for at foretage henvendelser og dele disse oplysninger med mig.Vi må understrege, at undersøgelsen blev foretaget til Polis & Jandarma i Fethiye og antages at være de samme i hele landet, men kan ikke bekræftes på nuværende tidspunkt.Også jeg forsøger stadig at finde hvor [på e devlet hjemmeside] man skal registrere gæster, så snart den er lokaliseret vil den blive lagt op her & i Lejefilen #10....Q ... Skal jeg registrere nære slægtninge, hvis de bor på min ejendom, mens jeg IKKE er der? (kortsigtet)En ... Ja, hvis ejeren af den juridiske ejendom ikke er til stede, skal ALLE gæster være registreret på systemet..Ifølge Fethiye Polis/Jandarma [feb 2024] skal den nærmeste familie, der er mor, far, søn og datter, blive, når ejeren ikke er i bopæl, mens ejeren ikke kræver udlejningstilladelse, registrere deres ophold hos Polis. De beder om en kopi af Tapu, besøgspas, adressedokument på ejendommen fra kommunen Belediye (Numarataj Bilgi Formu).Angående andre end ovennævnte familiemedlemmer, der bliver boende, hvis ejendommen IKKE er registreret til udlejning & Myndighederne foretog en inspektion af ejendommen, ville gæsterne straks blive smidt ud, ejendommen 'forseglet' & ejeren idømmes en bøde... uanset.............POLISPolis oplyser, at det er en juridisk forpligtelse for værten at informere dem over internettet om ALLE gæster, der bliver hjemme, når værten ikke er hjemme. De sagde 'vi skal informeres om hvem der bor i huset, ellers pålægger vi en bøde på 10.000 lir pr. person''. Han sagde: "Om folk, der bliver hjemme, betaler eller ej, kommer ikke os ved; vi blander os ikke i det finansielle aspekt; det er skattekontorets problem. " Polis sagde også, at der ikke er grund til at logge på systemet for gæster, der bor i hjemmet, mens husejeren er hjemme. Hvis din gæst, der bor hos dig hjemme, skal bo i mere end 1 måned, skal han henvende sig til civilregisteret og registrere sin adresse i systemet.
JANDARMA Jandarma anmoder ligeledes om online oplysninger til dine gæster, der bliver, når du ikke er hjemme. De anmoder også om, at du informerer dine gæster, der bor hjemme hos dig, ved at gå til den regionale gendarmeri station med fotokopier af dine gæsters pas.SkattestyrelsenSkattefolk sagde, at når man ikke er hjemme, kan de kun acceptere førstegrads slægtninge, altså ens børn, forældre og søskende, som ikke-kommercielle gæster, hvis der er dokumenter, der bekræfter dette. De sagde, at de ikke kunne acceptere andre slægtninge og venner som gæster, og at de ville foretage en detaljeret undersøgelse og pålægge straffe......................Alt af ovenstående indhold, uanset om det er helt eller delvis, kan kopieres og/eller distribueres af en tredjepart, forudsat at der gives passende akkreditering. Doc Martin 2024
Artiklen er skrevet af Doc Martin Redman
1/2/2024 - Af Doc Martin Redman
SENESTE OPDATERING VEDRØRENDE EJERE / UDLEJERE & KORTSIGTET LEJE.
I dag, 1. februar 2024, Nu er det en måned siden den nye 'AirB&B'-regel trådte i kraft, hvor ejere eller deres fungerende agenter ikke længere fortsætte under GIYKIMBIL / KBS-systemet med at leje deres ejendom ud til korttidsudlejning, og alle udejere skal nu registrere sig under nyt system, for at få deres officielle lejetilladelse.
Som det ofte kan være tilfældet, blev oplysningerne om evt. udsættelse, i et par tyrkiske aviser for 10 dage ikke til noget.
Så fra i morges er der ikke meddelt 12 måneders udsættelse, for at opnå tilladelsen af den tyrkiske højesteret i deres officielle publikation, som iflg. de papirer, som turistrådet søgte til. Den eneste undtagelse var med hensyn til "ulovlige bygninger", som dækker ejendomme bygget på landbrugsjord og ikke har ordet "boligejendom" angivet på Tapu. Til disse vil lejen blive ydet indtil 31/12/2024 uden tilladelse.
Så nu må det antages, at udsættelsen ikke vil ske, og ejere, der ønsker at leje deres ejendomme på kort sigt, er nødt til at bevæge sig fremad og opad for at opnå deres lejetilladelse. Jeg har slettet de tidligere indlæg her om dette emne, da nogle af oplysningerne nu er forkerte vedrørende tilladelsens udsættelse og kan forvirre nogle læsere. Til dette formål alle de kendte oplysninger, herunder den nye forordning i sin helhed & krav til at bringe lejeboligen op til spec. at leje, sammen med en lang liste af nyttige spørgsmål og svar og linket til tilmelding til tilladelsen via e devlet-webstedet kan findes i det første afsnit [#1] i lejefilen via dette link.
Spørgsmål og svar - Klik HER
Alt indhold ovenfor, hvad enten det er helt eller delvist, kan kopieres og/eller distribueres af enhver tredje part, forudsat at der gives passende akkreditering.
Doc Martin 2024
Skrevet af Doc Martin Redman
Dette er hvad jeg har kunnet finde af officielt materiale ind til videre, men hold øje med siden, der kommer hele tiden nye oplysninger til.
Hvis du har gæster boende i din bolig, mens du selv er i boligen, skal du ikke registreres - HUSK du skal som ejer selv bo i boligen i den periode, hvis du lejer eller låner ud til venner, bekendte eller familie SKAL du registreres, også hvis det er nære familie medlemmer.
For 1 1/2 år siden, kom der en ny lov, som ikke rigtig er blevet holdt øje med, det bliver der så nu, UANSET hvem du er, om du lejer, eller om du bor sammen med ejeren af lejligheden i din ferie, har du pligt til at møde op på nærmeste politistation, og registrere dig, medbring kopi af dit pas og din flybillet, så myndighederne kan se hvor længe du bliver i landet.
Hvis du ønsker at blive registret, og at få licencen til ferie udlejning, skal det som beskrevet søges i E.devlet, som du har hvis du har opholdstilladelse (Ikamet), eller også skal du oprette E.devlet.
Har du der i mod ikke opholdstilladelse, eller hvis det er udløbet, skal du finde en autoriseret Advokat, Revisor eller Ejendoms mægler, som kan lave ansøgningen for dig - Det vil sige at du ikke på nogen måde kan gøre det selv.
Priserne for ansøgninger er endnu ikke opgivet, heller ikke prisen for det obligatoriske skilt, som skal monteres på døren til den bolig du udlejer som ferie bolig.
BOLIG UDLEJNING TIL TURISTFORMÅL
Læs reglerne her på Tyrkisk - Klik HER
Lov nr. 7464
Acceptdato: 25/10/2023
Artikkel 1
Formål, anvendelsesområde og definitioner
Formålet med denne lov er- Boliger til faste og juridiske personer i turistøjemed at fastlægge procedurer og principper for leasing.
Certifikat, administrative sanktioner og leaset til turistformål Det omfatter bestemmelserne vedrørende den lovgivning, som boligerne vil være underlagt.
Enkelt Lejekontrakter, der indgås for en periode på mere end hundrede dage ad gangen, er omfattet af denne lovs anvendelsesområde
Ministeren: Kultur- og turismeministeren,
Ministeriet: Ministeriet for Kultur og Turisme,
Tilladelse Certifikat: Højst hundrede dage til reelle eller juridiske personer i udlejerens bopæl Til turistformål, der er organiseret med det formål at tillade udlejning for dagen udlejningstilladelse
Tilladelse certifikatindehaver: Den person, der lejer huset ved at udstede en tilladelse på hans vegne
At leje Udsteder: Ejeren af ejendomsretten til boligen eller brugsretten eller overordnet i boligen Reel eller juridisk, hvem der har retten ved at etablere den Folk
Boliger: Et gulv, der er registreret i matrikelregistret til boligformål eller på det til boligformål enhver selvstændig afdeling med servitut eller ejerlejlighed
Bruger: En person, der har indgået en lejeaftale med udlejer til turistformål eller juridiske enheder
Turisme Målrettet leje: Hver af boligerne til brugerne i højst hundrede dage at blive lejet til forskellige formål
Tilladelse Attestens art og de administrative sanktioner, der skal anvendes
Tilladelsens art
For at husene kan udlejes til turistformål, udlejes til turistformål Det er obligatorisk at indhente en tilladelse, inden kontrakten indgås. Derudover Plaketten, hvis kvalifikationer bestemmes af ministeriet, turisme Den hænges ved indgangen til lejeboligen.
Tilladelse Ministeriet er bemyndiget til at udstede. Ministeriet kan også udøve denne myndighed gennem guvernørens kontor. kan bruge. Gebyrer for tilladelser og plakplader Det bestemmes af ministeriet.
Tilladelse I certifikatansøgninger er det anført, at udførelse af leasingaktiviteter til turistformål hvis der er en selvstændig strækning, der er genstand for tilladelsen, at det anses for hensigtsmæssigt Forelæggelse af den enstemmige beslutning truffet af alle bygningens gulvejere Det er obligatorisk. Boliger bestående af bygninger med flere selvstændige sektioner Bygningen på stedet for boligen, der kun udlejes til turistformål Bestemmelserne i dette stykke søges en kopi af tilladelsen til anlægsadministrationen Videresendt.
Fra tre For maksimalt femogtyve procent i bygninger bestående af mere uafhængige sektioner En tilladelse kan udstedes i samme udlejers navn. Samme udlejer af antallet af uafhængige strækninger, der kræver udstedelse af tilladelse i samme bygning. I tilfælde af at det overstiger fem, i ansøgningen;
Arbejdsplads Åbnings- og arbejdslicens,
Til ansøgningen at den pågældende bygning er en beboelsesejendom bestående af bygninger, der indeholder mere end én selvstændig sektion I tilfælde af at det er inkluderet i tredje afsnit, ud over bestemmelsen i tredje afsnit, skal alle Beslutningen truffet enstemmigt af lejlighedsejerne.
Tilladelse Forpligtelsen til at indhente certifikatet påhviler udlejeren. Bortset fra udlejer I tilfælde af leasing af aktiviteter til turistformål, disse leasingkontrakter, ex nr. 1618 dateret 14/9/1972 Det kan gøres gennem gruppe (A) rejsebureauer, der er certificeret i overensstemmelse med loven om rejsebureauer og rejsebureauforeninger.
Samtykke certifikatindehaver, senest tre måneder efter dødsdatoen, hvis der er tale om en fysisk person Manglende ansøgning fra arvingerne eller juristen, hvis det er en juridisk person I tilfælde af ophør af hans personlighed bliver tilladelsen ugyldig. Dog Brugernes rettigheder fortsætter indtil udgangen af kontraktperioden.
Samtykke Huset lejet af ejeren af certifikatet bruges af brugerne i eget navn og udlejes til tredjemand for regning eller som bolig i eget navn af lejeren af den lejede bolig med henblik på anvendelse i eget navn, og Det er forbudt at leje det til tredjepart til turistformål. Dog Brugeren kan bruge boligen lejet af juridiske enheder til turistformål, Det ligger uden for dette stykkes anvendelsesområde at stille det til rådighed for sit personale.
Turisme Bestemmelserne i identitetsmeddelelseslov nr. 1774 dateret 26/6/1973 finder anvendelse på de huse, for hvilke der udstedes en lejetilladelse. 1774 indehaver af en tilladelse til anmeldelsespligt i henhold til lov nr. Den ansvarlige person anses for at være personen.
Tilladelse Kontrakten mellem ejeren af certifikatet og brugeren i kontrakten udløber ved udgangen af den angivne periode.
Artikel 28 i ejendomsloven nr. 634 dateret 23/6/1965 Kortsigtet leasingaktivitet er tilladt i forvaltningsplanen, der er udarbejdet i overensstemmelse med Der er en bestemmelse om, at den er givet. modtagelse, hvor sikkerheds- og daglige rengøringsservicerum er placeret; Helbred tjenester, renseri, tøjvask, portering, catering og shopping service Der tilbydes tjenester såsom fitnesscenter og swimmingpool. boliger af høj kvalitet, der indeholder mere end en selvstændig sektion, tredje og en tilladelse kan udstedes uden at søge betingelserne i fjerde afsnit. Leasingaktiviteterne af huse af høj kvalitet udføres også af boligvirksomheden mulig. I dette tilfælde er tilladelsen i navnet på det selskab, der driver boligen Reguleret. Den leasingvirksomhed, der udøves på denne måde, er omfattet af anvendelsesområdet for syvende afsnit Det er ude af vejen.
Administrative sanktioner, der skal anvendes
ARTIKEL 4-1 Administration, der skal anvendes i tilfælde af uautoriseret udlejningsaktivitet Sanktionerne er beskrevet nedenfor:
Tilladelse til dem, der lejer huse, der er lejet til turistformål uden at være tilgængelige, leasing En administrativ bøde på 100.000 tyrkiske lira pålægges for hvert bygget hus og femten dage til at udføre aktiviteter ved at opnå tilladelse er givet.
Givet Ved udgangen af femten-dages perioden udlejes til turistformål uden at indhente tilladelse En administrativ bøde på 500.000 tyrkiske lira for dem, der fortsætter deres aktiviteter anvendes og igen for at kunne operere ved at opnå en tilladelse Der gives femten dage.
Egen huset udlejes med henblik på at anvende det som bolig i eget navn og for egen regning om udlejere til turistformål, 100.000 lira for hver kontrakt Der pålægges en administrativ bøde.
Tilladelse Dem, der formidler udlejning af papirløse huse til turistformål En administrativ bøde på 100,000 lira for hver kontrakt Gælder.
Dette stykke Muliggøre elektronisk handel og fremme af aktiviteterne inden for dens anvendelsesområde og 24 timer på trods af ministeriets advarsel. dateret 23/10/2014 og Defineret i lov nr. 6563 om regulering af elektronisk handel om formidlende tjenesteudbydere, 100.000 lira for hver bolig Der pålægges en administrativ bøde. Med publikationen, sektionen, sektionen, hvor overtrædelsen fandt sted Beslutte at fjerne og/eller blokere adgangen til indholdet i forbindelse med det og denne afgørelse forelægges sammenslutningen af adgangsudbydere til gennemførelse. I tilfælde af manglende overholdelse af denne afgørelse skal formidlende tjenesteydere desuden En administrativ bøde på 100.000 lira for hver bolig Gælder. Beslutning om at fjerne indhold og/eller blokere adgang Der kan indgives begæring til den modsatte strafferetlige fredsdommer. Udstedt af fredsdomstolen Dom nr. 5271 dateret 4/12/2004 mod afgørelsen Den kan appelleres i henhold til bestemmelserne i retsplejeloven.
Uanset anvendelsen af litra b) gælder det, at uden at der foreligger en tilladelse Om dem, der fortsætter deres udlejningsaktiviteter til turistformål, 1 million Der pålægges en administrativ bøde på tyrkiske lira.
Selvom han havde en lejekontrakt for mere end hundrede dage ad gangen, var den første Inden for et år fra datoen for kontrakten, det samme hus fire gange. En administrativ bøde på 1 million tyrkiske lira for dem, der lejer mere Gælder.
Samtykke De administrative sanktioner, der skal anvendes over for certifikatindehaverne, er følgende:
Inden for tredive dage skal de oplysninger og dokumenter, som ministeriet anmoder om at sende, sende ufuldstændige, give vildledende oplysninger eller dokumenter I dette tilfælde pålægges en administrativ bøde på 50,000 tyrkiske liras.
På leje ændring af giveren ved en anden retsakt end arv og skødet for denne ændring. manglende meddelelse til registret inden tredive dage fra registreringsdatoen I dette tilfælde pålægges en administrativ bøde på 50.000 tyrkiske liras.
Tyrkiet Tourism Promotion dateret 11/7/2019 og nummereret 7183 og betaling af andelen af turisme i henhold til loven om udviklingsagenturet Manglende indsendelse af det relevante dokument inden for den frist, der er fastsat af ministeriet lyswe bøswn på 50.000 Lira, hvis dette dokument ikke fremlægges i de inspektioner, der skal udføres Der pålægges en administrativ bøde.
Beliggenhed, kvalitet og fysisk karakter af det hus, der udlejes til turistformål Artikler, reklamer, plakater, brochurer, sociale medier, websider og lignende midler til vildledende fremstilling over for brugeren eller forpligtelsen Manglende opfyldelse af de angivne betingelser eller af huset lejet til turistformål Allokering til brugeren for en kortere periode end den periode, der er angivet i kontrakten I sådanne tilfælde pålægges en administrativ bøde på 100,000 liras.
Turisme Levering af det lejede hus til brugeren i henhold til kontrakten Hvis ikke, pålægges en administrativ bøde på 100.000 liraer.
Modtaget inden for den frist på femten dage, der er fastsat efter anvendelsen af klausulen I tilfælde af manglende tilbagebetaling, 200.000 liras administrative penge straf anvendes.
Pladen udstedt af ministeriet er til turistformål 100.000 liras, hvis det ikke hænges ved indgangen til de lejede huse Der pålægges en administrativ bøde, og der gives femten dage til ophængning.
På trods af anvendelsen af klausulen er pladen femten dage ikke hænges ved indgangen til huset, der er lejet til turistformål I dette tilfælde pålægges en administrativ bøde på 500.000 liras.
Lavet I revisionen blev det fastslået, at huset ikke opfyldte betingelserne for udstedelse af tilladelse. Hvis det opdages, pålægges en administrativ bøde på 100.000 lira og femten dage gives til at afhjælpe modsætningerne.
Administrative sanktioner, der er nævnt i første afsnit, bortset fra klausulen Den øverste civile forvaltningstilsynsførende i det område, hvor huset er beliggende, første afsnit (e) og de administrative sanktioner, der er angivet i andet afsnit, er ministeriet Det udpeges og gennemføres af.
Tilbagekaldelse af tilladelsen
ARTIKEL 5- (1) Tilladelsen tilbagekaldes i følgende tilfælde:
a) Samtykke Indehaveren af certifikatet anmoder om annullering af tilladelsen.
b) Turisme Det fastslåsopfyldelse.
, at den målrettede leasingaktivitet er ophørt.
c) 4. Den vil blive givet efter anvendelsen af artiklens andet afsnit, litra b) Udlejning til turistformål til overførsel af tilladelsen inden for en periode på tredive dage Manglende ansøgning fra den nye udlejer af huset eller tilladelse Selv om ændringen af certifikatindehaveren anses for hensigtsmæssig, er forpligtelserne manglende
d) Turisme Offentlig orden, offentlig sikkerhed og generel Autoriserede offentlige institutioner og organisationer, der bruges umoralsk at blive underrettet af.
d) 4. På trods af anvendelsen af artiklens andet afsnit, litra ğ), er modsigelserne Det fastslås, at det ikke er blevet løst.
(2) Samtykke Rettigheder for brugerne af de huse, hvis certifikat er blevet annulleret Kontraktperiode Det fortsætter indtil slutningen.
TREDJE KAPITEL
Diverse Bestemmelser
Tilsynsmyndighed og tilsynsmyndighed
ARTIKEL 6, STK. 1 Ministeriet har beføjelse til at foretage inspektioner i udlejning til turistformål, Hvis det skønnes nødvendigt, tilsynsmyndigheden gennem centralbankchefens kontor kan bruge.
(2) Dette Tøven, der kan opstå under gennemførelsen af loven og problemer i forbindelse med implementeringen at afhjælpe og træffe de nødvendige foranstaltninger for at sikre en ensartet gennemførelse Ministeriet skal fastlægge procedurer og principper for lovens gennemførelse er godkendt.
Tidligere udlejning til turistformål
FORELØBIG ARTIKEL 1- (1) Leasing til turistformål på datoen for denne artikels ikrafttræden af dem, der udøver aktiviteten, fra datoen for denne artikels ikrafttræden Ansøgning til ministeriet om tilladelse inden for en måned fra datoen Det er obligatorisk. For dem, der ikke overholder denne forpligtelse, finder bestemmelserne i artikel 4 anvendelse. Udstedelse af en tilladelse er tre måneder fra ansøgningsdatoen Det afsluttes i. De, hvis ansøgninger ikke accepteres, kan ikke fungere, Dog rettighederne for brugerne af disse huse indtil udgangen af kontraktperioden Fortsætter.
FJERDE DEL
Nogle Forordninger om ændringer af love
ARTIKEL 7 - Artikel 34, stk. 1, tredje afsnit, litra A, i lov om rejsebureauer og rejsebureauer dateret 14/9/1972 og nummereret 1618 I underklausul (e) i afsnit "med sine medlemmer dateret 11/7/2019 og Med lov nr. 7183 om det tyrkiske agentur for fremme og udvikling af turisme Bestyrelsen for det etablerede tyrkiske agentur for fremme og udvikling af turisme og backup" er blevet fjernet fra artiklens tekst.
ARTIKEL 8- 19/6/1979 dateret og nummereret 2252 i Kulturministeriets revolverende fondslov nr. 1 Udtrykket "tre hundrede billioner lira" i første sætning i artiklens første afsnit er "en milliard fem hundrede millioner Tyrkisk lira", udtrykket "ministerråd" i andet punktum I form af "præsident" og "syv hundrede billioner lira" er blevet ændret til "to milliarder tyrkiske lira".
ARTIKEL 9 - 2252 I artikel 3, stk. 2, i lov nr. "at etablere et partnerskab," Efter sætningen "dateret 12/3/1982 og inden for rammerne af lov om fremme af turisme nr. 2634 inden for rammerne af ministeriets pligt Infrastruktur såsom adgang til spildevandsrensningsanlæg, anlæg til bortskaffelse af fast affald at opføre eller få opført faciliteter," blev sætningen tilføjet.
ARTIKEL 10- 2252 Efter litra e) til artikel 5, stk. 1, i lov nr. Som litra f) indsættes, og det nuværende litra f) erstattes af litra g).
"f) Kort dokumenter og plaques, kortindtægter og så videre. Infrastruktur såsom spildevandsrensningsanlæg, anlæg til bortskaffelse af fast affald med forskellige indtægter eventuelle gebyrer, der opnås i faciliteterne og drift og leje af disse faciliteter ministeriets indtægter og pligter inden for rammerne af revolverende fondsaktiviteter gebyrer og indtægter fra faciliteter, der falder inden for dets område"
ARTIKEL 11- 2252 i artikel 6, stk. 3, i lov nr. Følgende sætning er tilføjet efter første punktum.
"Roterende Capital Management er omfattet af lov nr. 2634 kan operere i spildevandsrensningsanlæg, anlæg til bortskaffelse af fast affald kan få det til at fungere."
ARTIKEL 12- Den første artikel i artikel 3 i lov om fremme af turisme nr. 2634 dateret 12/3/1982 I litra m) i afsnittet "Turistfacilitet af ministeriet" placere på fast ejendom, der tildeles investorer med henblik på opførelse område" sætning "Turisme, virksomhed eller turisme investering certificeret af ministeriet" I formularen betyder udtrykket "tildelt turistfaciliteten" "til turistfaciliteten fastlagt" og udtrykket "tildelte serviceområder for turistfaciliteter" Det er blevet ændret til "reserverede pladser".
ARTIKEL 13- 2634 i tredje og fjerde afsnit i artikel 5 i lov nr. Ordene "et år" blev ændret til "seks måneder" og til syvende afsnit Følgende sætning er tilføjet.
"Det er Virksomheder, hvis forretningsåbning og driftslicenser er blevet tilbagekaldt inden for paragraffens anvendelsesområde Til genåbning af en arbejdsplads og udstedelse af en arbejdslicens af den kompetente administration Relevant fra ministeriet, at anlægget opfylder betingelserne for at opnå et certifikat Det er obligatorisk at indsende udtalelsesskrivelsen til den kompetente myndighed."
ARTIKEL 14- 2634 Ved stk. (4) i stk. (A) i artikel 8 i lov nr. (M) Første punktum i samme afsnit er som følger, andet punktum i samme afsnit Udtrykket "fra hovedtildelingen" i sætningen ændres til "fra anlægget" og slutningen Sætningen er ændret som følger.
"(4) Lov om nationalparker nr. 2873 af 9/8/1983 På de steder, der fastsættes og bekendtgøres i overensstemmelse med loven, fastsættes af vedkommende ministerium og En indkvarteringsfacilitet, hvor der er en indkvarteringsfacilitet til turistformål eller en indkvarteringsfacilitet områder, der skønnes hensigtsmæssige, langsigtede udviklingsplaner og udvikling I overensstemmelse med planerne vender indtægterne tilbage til ministeriet for landbrug og skovbrug Kun ministeriet har ret til at allokere til investorer på bekostning af sin kapital. er godkendt. På de steder, der er angivet i dette stykke, og som kun indeholder telte og campingvogne I overensstemmelse med den relevante lovgivning med henblik på opførelse og drift af campingpladser Det kan lejes af den relevante institution, på denne måde den lejede Formålet med og anvendelsen af fast ejendom kan ikke ændres."
"Personaleboliger; af andre spørgsmål vedrørende tildelingen Forudsat at turismen leveres af ministeriet i samme region investorer, for hvem der udstedes et virksomhedscertifikat eller et turistinvesteringscertifikat matchende varigheden af hovedtildelingen til faciliteter tildelt fra de relevante ministerier i en periode og for andre faciliteter op til niogfyrre år Andel af deltagelse i sociale og tekniske infrastrukturtjenester på midlertidig basis Det kan tildeles på betingelse af, at det modtages."
"Enhver Servitut på personaleboligområder, hvis tildeling af en eller anden grund er ophørt lige fra skødet ex officio efter anmodning fra ministeriet det er forladt."
ARTIKEL 15- Den første artikel i den supplerende artikel 5 i lov nr. 2634 Efter sætningen "i henhold til klausulen" i første punktum i stykket Sætningen "i områder, der er tilladt til turistformål" er blevet tilføjet. "Turisme med kultur- og turismebeskyttelses- og udviklingszoner inden for centrene og uden for denne region og centre I de distrikter, der har en kyst til havet, med udtrykket "med" I form af "indkvarteringsfacilitet" betyder udtrykket "indeholdende indkvarteringsfacilitet" "indeholdende indkvarteringsfaciliteter" ændret til at komme efter sætningen "at tilhøre" til sætningen Ordene "kun" tilføjes efter første punktum i klausulen Følgende punktum tilføjes, og sidste punktum i stykket ophæves. er blevet fjernet.
"Skov opførelse af campingområder, der kun har telte og campingvogne i de angivne områder, og Generaldirektoratet for Skovbrug i overensstemmelse med den relevante lovgivning med henblik på drift Det kan udlejes ved, tildeling af fast ejendom udlejet på denne måde Dens formål og brugsmåde kan ikke ændres."
ARTIKEL 16- 2634 Følgende foreløbige artikel er blevet tilføjet til lov nr.
"MIDLERTIDIG ARTIKEL 18 - Foreløbig artikel 12 i denne lov Der er indrømmet en forlængelse indtil 30/4/2024 for ansøgninger i henhold til første afsnit. Fra datoen for denne artikels ikrafttræden artikel 8, litra A), nr. 4), og supplerende artikel 5 Kontrakter, der indgås inden for ministeriets ansvarsområde, bør også anvendes på ministeriet indtil samme dato. For så vidt angår den midlertidige artikel 12: betingelser, der er tilpasset artikel 8 i denne lov. Tilpasset på denne måde Nye priser, der fastsættes inden for rammerne af kontrakterne, er de relevante administrationer fortsætter med at blive opkrævet af.
8 Fra steder, der er omfattet af denne artikels paragraf (A), stk. 4, af ministeriet for landbrug og skovbrug inden artiklens ikrafttrædelsesdato der er foretaget et udbud med henblik på opførelse af en indkvarteringsfacilitet på den, eller Om kontraherede steder i kontraktens løbetid Bestemmelserne i lovgivningen finder anvendelse. Tilladelser, der er udstedt og udstedt i denne forbindelse indtægter til landbrugs- og skovbrugsministeriets revolverende fond i overensstemmelse med lejekontrakterne Opkrævningen af de registrerede beløb fortsættes af den revolverende fond. Disse steder, hvis indtægter registreres i landbrugs- og skovbrugsministeriets revolverende fond, i tilfælde af omfordeling fra ministeriet ved kontraktperiodens udløb Gebyrerne opkræves af landbrugs- og skovbrugsministeriets revolverende fond Det er gjort."
ARTIKEL 17- 2634 Følgende foreløbige artikel er blevet tilføjet til lov nr.
"OVERGANGSARTIKEL 19 - Arbejdssted før ikrafttrædelsesdatoen for denne artikel Åbning og driftslicens udstedt og turisme business certifikat turisme, der ikke eksisterer, men er stadig et år fra licensens dato Indlogeringsvirksomheder, hvis driftscertifikat ikke er udløbet til ministeriet inden tre måneder efter datoen for denne artikels ikrafttræden at ansøge om og opnå et certifikat for turistdrift inden for seks måneder. Det er obligatorisk. Inden for tre måneder som ikke ansøgte om eller ikke kunne opnå et certifikat for turistdrift inden for seks måneder Indkvarteringsvirksomheder kan ikke fungere. Disse virksomheder er forpligtet til at åbne en virksomhed og Autoriseret administration efter anmeldelse fra ministeriet for arbejdslicens Den annulleres og ophører med at fungere inden for en måned."
ARTIKEL 18 - Lov nr. 3572 dateret 14/6/1989 om åbning af arbejdspladsen og arbejdslicenser Artikel 2, stk. 1, litra c), i lov om vedtagelse af dekret ved ændring har følgende ordlyd: er blevet ændret til.
"c) Udlejning af huse til turistformål og ændringer af visse love Åbning af en arbejdsplads og opnåelse af en arbejdslicens inden for rammerne af etableringsloven Tilladelse til udlejning til turistformål, undtagen dem, for hvilke der pålægges forpligtelse til de boliger, for hvilke der er udstedt en attest."
ARTIKEL 19 - Unionen af kamre og råvareudvekslinger i Tyrkiet dateret 18/5/2004 og nummereret 5174 og kamrene og I fondsbørslovens artikel 78, stk. 1, litra a) Udtrykket "ved generalforsamlingens beslutning" er blevet fjernet fra artiklens tekst i klausulen Udtrykket "en procent" blev ændret til "tre procent", og klausulen blev tilføjet til klausulen. Følgende sætning er tilføjet.
"Tyrkiet Kamre, råvarebørser og Union Personnel Insurance and Pension Fund Foundation at øge den andel, der skal tildeles op til seks procent af Unionens Generalforsamling er godkendt."
ARTIKEL 20 - Socialforsikring og generel sygesikringslov nr. 5510 dateret 31/5/2006 Følgende midlertidige klausul er blevet tilføjet.
"MIDLERTIDIG ARTIKEL 98- Oktober 2023 betaling fra myndigheden i henhold til denne lov og den relevante lovgivning 5.000 TL på filbasis for dem, der har indkomst eller månedlige betalinger i perioden Der foretages en engangsbetaling.
Første Ved betaling angivet i stykket;
a) Arbejde Indkomst ved varig uarbejdsdygtighed fra ulykkes- og sygdomsforsikring varig uarbejdsdygtighed, som er grundlaget for indkomsttilknytning til dem, der modtager den gradsforhold,
b) Ret andel af indehavernes andele
c) Arbejdsulykke eller mindre end 50 % af erhvervsevnen inden for erhvervet som følge af en erhvervssygdom mens indkomsten ved varig uarbejdsdygtighed som følge af tab af Af afdøde har de, hvis død ikke skyldes arbejdsulykke eller erhvervssygdom, ret til varig uarbejdsdygtighed, som er grundlaget for indkomstudlæg til ejerne og den forsikrede støttemodtagernes andel af andelen af andelen af graden
d) Udlænding delvis indkomst i overensstemmelse med socialsikringsaftaler indgået med lande, eller Månedlige områder, underlagt lovgivningen i vores land, den sidste dag med præmiebetaling antal, samlet præmie taget i betragtning i henhold til socialsikringskontrakten forhold til antallet af betalingsdage,
tages som grundlag.
Flere En fil, der giver dig mulighed for at betale mest til indkomst- og månedlige felter fra filen Betaling sker gennem.
Mens du modtager indkomst eller pension, denne lov i oktober 2023 eller midlertidig artikel 20 i lov nr. 506 arbejdstagere, der er forsikret i henhold til denne lovs artikel 4 inden for anvendelsesområdet for første afsnit, litra b) Nr. 5335, uanset om de er forsikrede eller ej. Pensioner på arbejdspladser, der er nævnt i lovens artikel 30, stk. 2 Ansatte aflønnes ikke i overensstemmelse med denne artikel. Men dem, der modtager dødsydelser og pensioner Bestemmelserne i dette stykke finder ikke anvendelse på ham.
Dette stof Der kan ikke foretages fradrag i de betalinger, der foretages inden for rammerne af disse betalinger kan ikke konfiskeres.
Uegnet betalinger, der ser ud til at være foretaget, den indkomst, som den pågældende person eventuelt har oppebåret, eller ved at trække 25% fra deres løn, ellers i henhold til de generelle bestemmelser Det er fortrydet.
Dette stof det beløb, der er nødvendigt til dækning af de betalinger, der skal foretages inden for anvendelsesområdet for Efter skriftlig anmodning skal finansministeriet til myndigheden uden at anmode om en særskilt faktura. Betalt. Behovet for godtgørelser, der opstår inden for rammerne af de betalinger, der skal foretages til den relevante ordning af finansministeriets budget med henblik på at opfylde Formanden bemyndiges til at tilføje bevillinger i 2023.
Af dette stof For at fastlægge procedurer og principper for dens gennemførelse og betalingsdatoen skal myndigheden er godkendt."
ARTIKEL 21 - Kappadokien Område dateret 23/5/2019 og nummereret 7174 Artikel 6, stk. 1, i lov om Følgende afsnit er blevet tilføjet til stykket.
"ç) Generelt Statskassens støtte over budgettet
d) Til administrationen forpagtet fast ejendom og fast ejendom ejet af administrationen indtægter fra leasing, drift og drift
e) Mærke og Indtægter fra patenter
f) Kappadokien Ansøgninger, der skal rettes til administrationen på det område og de tjenester, der skal leveres af administrationen Gebyrer, der skal opkræves
g) Kappadokien Drifts- og driftsindtægter i marken
ğ) Alle former for Indtægterne fra salgsfremstød, trykning og publikationer stammer fra intellektuelle ejendomsrettigheder Indkomst
h) Sovesal bistand, donationer og sponsorindtægter, der skal tilvejebringes indefra og udefra
ı) Administration indtægter fra vurderingen af deres indkomst
i) Diverse indtægter"
ARTIKEL 22- Den tredje artikel i artikel 7 i lov nr. 7174 Klausulen ændres som følger:
"(3) Dette Lovens artikel 6, stk. 1, litra d, Bortset fra litra e), g) og ğ) gælder administrationen i denne lov og dertil knyttet lovgivning indtægter fra aktiviteter, der er knyttet til dens opregnede opgaver Derfor anses en økonomisk virksomhed ikke for at være dannet."
ARTIKEL 23- 7174 I første afsnit i artikel 8 i lov nr. "Halvtreds tusind tyrkere lira til to hundrede tusinde tyrkiske lira" ændret til "følgende administrative bøder" Følgende led tilføjes, og sætningsleddet "og" i andet afsnit ændres til "eller" "administrative penge fra fem hundrede tyrkiske lira til fem tusind tyrkiske lira sanktion" i form af "nedenfor anførte administrative bøder" ændret, følgende afsnit til afsnittet, fjerde afsnit "Miljølov nr. 2872 dateret 9/8/1983," Efter sætningen "Mine nr. 3213 dateret 4/6/1985 Lov", og følgende afsnit er blevet tilføjet til artiklen.
"a) Fysisk og strukturelle anvendelser i byggeapplikationer aspekt;
1) Kappadokien I tilfælde af uautoriseret opførelse af en ny bygning i området; Anvendelsesområde for lov nr. 2863 Tre hundrede og fire tusinde tyrkiske lira i andre områder end lov nr. 2863 Fem hundrede og toogtredive tusind tyrkere i beskyttede områder og beskyttede områder inden for anvendelsesområdet lira, seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
2) Uden tilladelser I tilfælde af helleristning; Nr. 2863 Seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira i områder uden for lovens anvendelsesområde, 2863 Seks hundrede og otte i beskyttede områder og beskyttede områder inden for rammerne af lov nr. tusind tyrkiske lira, seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
b) Tilgængelig Med hensyn til applikationer, der er underlagt uautoriseret licens i bygninger; masse i struktur, profil Gulvtilsætning, ændring af gulvhøjde, pladsforøgelse, terrasselukningsapplikationer, der ændrer deres egenskaber I tilfælde af at det er gjort; På områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 er tre et hundrede og fire tusind tyrkiske lira, beskyttede områder inden for rammerne af lov nr. 2863 og fem hundrede og toogtredive tusind tyrkiske lira i beskyttede områder, i registrerede pakker seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira,
c) Tilføjelse af bærerelementer, der ændrer deres strukturelle egenskaber Fjernelse, ændring af tagform og anvendelser af bærende systemer I tilfælde af at det er gjort; På områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 er tre et hundrede og fire tusind tyrkiske lira, beskyttede områder inden for rammerne af lov nr. 2863 og fem hundrede og toogtredive tusind tyrkiske lira i beskyttede områder, i registrerede pakker seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira,
ç) I planen tilføjelse af vægge i form, størrelse og materialeegenskaber af arkitektoniske elementer, fjernelse af vægge, ændring af planskema, gulvbelægning og loftmaterialer udskiftning, alle former for eksisterende helleristningsrum I tilfælde af fysiske og konstruktionsmæssige anvendelser; To hundrede og otteogtyve tusind på områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 Tyrkisk lira, beskyttede områder og beskyttelse inden for rammerne af lov nr. 2863 fire hundrede og seksoghalvtreds tusind tyrkiske lira i områderne, seks hundrede i registrerede pakker otte tusind tyrkiske lira,
d) udvendige materialeegenskaber, dør- og vinduesstørrelse og/eller materialeændring, sidespor, gipsskraber, nyt gips, I tilfælde af applikationer til ændring af gipskvaliteten; Nr. 2863 Tre hundrede og fire tusinde tyrkiske lira i områder uden for lovens anvendelsesområde, 2863 Fem hundrede og tredive i beskyttede områder og bevaringsområder inden for rammerne af lov nr. to tusinde tyrkiske lira, seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
e) Inden for den frist, der er fastsat i bygherrens kommissionsafgørelse i tilfælde af at det ikke gør sin struktur egnet til licensen Lov nr. 2863 Tre hundrede og firs tusind tyrkiske lira i områder uden for lovens anvendelsesområde, nr. 2863 Fem hundrede og toogtredive tusind i beskyttede områder og beskyttede områder inden for lovens anvendelsesområde Tyrkisk lira, seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
f) Fe skorstene og geologisk og naturlandskabsværdi Uautoriserede indgreb af strukturel og fysisk art til geomorfologiske formationer I tilfælde af at det er gjort; Seks inden for områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 et hundrede og otte tusind tyrkiske lira, beskyttede områder inden for rammerne af lov nr. 2863 og seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira i beskyttede områder, i registrerede pakker seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira,
g) Anvendelsesområdet for stk. 1 i artikel 20, stk. 1, i lov nr. 2872 på en måde, der forstyrrer den naturlige tekstur I tilfælde af uautoriseret fjernelse af sten, jord, sand fra andre områder end det; 2863 Et hundrede og tooghalvtreds tusind tyrkiske lira i områder uden for anvendelsesområdet for lov nr., Seks hundrede i beskyttede områder og bevaringsområder inden for rammerne af lov nr. 2863 otte tusind tyrkiske lira, seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
ğ) Uautoriseret I tilfælde af påfyldning, udgravning, jordudjævning applikationer; Nr. 2863 Fire hundrede og seksoghalvtreds tusind tyrkiske lira i områder uden for lovens anvendelsesområde, Seks hundrede i beskyttede områder og bevaringsområder inden for rammerne af lov nr. 2863 otte tusind tyrkiske lira, seks hundrede og otte tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
h) By inden for rammerne af uautoriserede miljø- og landskabsplejearrangementer møbler, skulpturer, ikoner, modeller, plantning, i tilfælde af gulve, opførelse af en havemur eller hegn; Nr. 2863 Et hundrede og tooghalvtreds tusind tyrkiske lira i områder uden for lovens anvendelsesområde, 2863 Et hundrede og treogfirs i beskyttede områder og bevaringsområder inden for rammerne af lov nr. tusind tyrkiske lira, to hundrede og tretten tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
i) Opbygning i tilfælde af uautoriseret nedrivning Uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 Et hundrede og tooghalvtreds tusind tyrkiske lira i områderne, stedet inden for rammerne af lov nr. 2863 Seks hundrede og otte tusind tyrkiske liras i områder og bevaringsområder, registreret seks hundrede og otte tusind tyrkiske liras i pakker,
i) landbrug og Med hensyn til skovbrugsaktiviteter; 1. og 2. grads arkæologisk og naturområde I tilfælde af åbning af nye landbrugsområder uden tilladelse, tre hundrede og fire tusind tyrkiske lira; I tilfælde af uautoriseret plantning af træer på 1. og 2. grads arkæologiske steder og høje og tumuli, tre hundrede fire tusind tyrkiske lira,
j) Infrastruktur Med hensyn til applikationer; Uautoriseret konstruktion af alle former for infrastrukturapplikationer I dette tilfælde er bestemmelserne i loven om elektronisk kommunikation dateret 5/11/2008 og nummereret 5809 forbeholdt med hensyn til elektroniske kommunikationsinfrastrukturer for at; Et hundrede og tooghalvtreds tusind i områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 Tyrkisk lira, beskyttede områder og beskyttelse inden for rammerne af lov nr. 2863 to hundrede og otteogtyve tusind tyrkiske lira i områderne, tre i registrerede pakker et hundrede og fire tusind tyrkiske lira; vandbrønd, septiktank, vand Uautoriseret anvendelse af tanke, LPG-tanke, energisystemer Hvis; Et hundrede og tooghalvtreds på områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 tusind tyrkiske lira, beskyttede områder og beskyttelse inden for rammerne af lov nr. 2863 to hundrede og otteogtyve tusind tyrkiske lira i områderne, tre i registrerede pakker hundrede og fire tusind tyrkiske lira,
k) Offentligheden Hvis arealerne anvendes uden for planens betingelser og formål; 2863 Et hundrede og tooghalvtreds tusind tyrkiske lira i områder uden for anvendelsesområdet for lov nr., To hundrede i beskyttede områder og bevaringsområder inden for rammerne af lov nr. 2863 otteogtyve tusind tyrkiske lira, tre hundrede og fire tusind tyrkiske lira i registrerede pakker Pund
Administrativ bøde er givet."
"a) Med hensyn til fysiske og konstruktionsmæssige anvendelser; træ inden for rammerne af enkle reparationer, der ikke er underlagt licens i eksisterende strukturer, Arkitektur, der forfalder eller forringes, såsom metal, terracotta, sten elementer erstattes med materiale, der ikke er i overensstemmelse med deres oprindelige form, forringede indvendige og udvendige plaster, belægninger uden at sikre farve og materiel harmoni, i tilfælde af fornyelse uden at være i overensstemmelse med deres oprindelige form Lov nr. 2863 Tusind seks hundrede tyrkiske lira i områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 Elleve tusinde tyrkiske lira i beskyttede områder og beskyttede områder, registreret seksten tusind tyrkiske lira i pakker,
b) Tilgængelig Med hensyn til ansøgninger, der er underlagt licens i bygninger; Masse, profil og Tilføjelse af gulve, der ændrer deres strukturelle træk, tilføjelse af plads, lukning af terrasser, tilføjelse og fjernelse af bæreelementer, tag Med ændringen i form og bærersystem er de eksisterende helleristningsrum Alle former for fysiske og konstruktionsmæssige applikationer eller planer lavet i form, størrelse og materialegenskaber af arkitektoniske elementer vægtilsætning, der ændrer de udvendige materialeegenskaber med applikationer, fjernelse af væg, ændring af vægmateriale, ændring af planskema, gulvbelægning og ændring af loftmaterialer, størrelse og/eller materiale på dør og vindue skift, udskiftning af sidespor, gipsskraber, nyt gips, stuk Seksten tusind tyrkere i tilfælde af ændring af kvalifikationen Pund
c) Skiltning, klimaanlæg motor, markise, veranda, reklame, reklame på ydersiden og salgsfremmende applikationer og applikationer, der forårsager visuel forurening I tilfælde af at det er gjort; På områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863, tusind seks hundrede tyrkiske lira, beskyttede områder og beskyttelse inden for rammerne af lov nr. 2863 elleve tusind tyrkiske lira i områderne, seksten tusind tyrkiske lira i registrerede pakker Pund
ç) Byggeri i tilfælde af uautoriserede VVS-applikationer inde eller ude; 2863 Tusind seks hundrede tyrkiske lira i områder uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 Et tusind seks hundrede i beskyttede områder og bevaringsområder inden for rammerne af lov nr. Tyrkisk lira, seksten tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
d) Naturlig for ikke at ødelægge tekstur; udhus, kulskur, fjerkræhus, garage, lager, container, kran, campingvogn, telt, havemur eller hegn seksten i tilfælde af uautoriserede uafhængige enhedsapplikationer tusind tyrkiske lira,
e) På en måde, der ikke forstyrrer den naturlige tekstur; Anvendelsesområdet for stk. 1 i artikel 20, stk. 1, i lov nr. 2872 I tilfælde af at tage sten, jord, sand fra andre områder end det; Nr. 2863 Elleve tusind tyrkiske lira i områder uden for lovens anvendelsesområde, nr. 2863 Seksten tusinde tyrkere i beskyttede områder og beskyttede områder inden for lovens anvendelsesområde lira, seksten tusind tyrkiske lira i registrerede pakker,
f) Seksten tusind i tilfælde af uautoriserede matrikelapplikationer Lira
g) Med hensyn til anden uautoriseret praksis; film, serie, dokumentar, aktuel, reklame, drone skud, nyhedsannoncer, foto, videooptagelser og uautoriseret filmoptagelse med henblik på indkomst, eller seksten tusind tyrkiske lira til filmoptagelse med uautoriseret materiale; uautoriseret Seksten i tilfælde af begivenheder, festivaler, organisationsaktiviteter tusind tyrkiske lira; uautoriseret skiltning, skilte, forskellige typer og Store reklamer, reklamer og applikationer, der forårsager visuel forurening I tilfælde af at det er gjort; På områder, der ligger uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863, fem tusind tyrkiske lira, beskyttede områder og beskyttelse inden for rammerne af lov nr. 2863 seksten tusind tyrkiske lira i markerne, seksten tusind tyrkiske lira i registrerede pakker Pund
ğ) Opbygning til den funktion, der er angivet i bygningens brugsattest og driftstilladelse og tilladelse i tilfælde af forkert brug Uden for anvendelsesområdet for lov nr. 2863 syv tusind tyrkiske lira i områder, beskyttede områder inden for rammerne af lov nr. 2863 og seksten tusind tyrkiske lira i bevaringsområder, seksten i registrerede parceller tusind tyrkiske lira,
Administrativ bøde er givet."
"(6) Pålæggelse af administrative bøder i overensstemmelse med første, andet og fjerde afsnit De relevante procedurer og principper er fastlagt i den forordning, der udstedes af administrationen.
(7) Hvis Kommissionen beslutter, at der foreligger en overtrædelse i henhold til denne artikel fastlægger de bestemmelser, som administrative bøder vil blive pålagt. Administration, denne artikel Inden for rammerne af de forbudte handlinger inden for Kappadokien-området og At fastsætte og gennemføre de administrative bøder, der skal pålægges Det er autoriseret til at udføre forretninger og transaktioner.
(8) Formanden, I tilfælde af overtrædelse af sportsaktiviteter til turistformål, lov nr. 2634 At pålægge en administrativ bøde svarende til det beløb, der er fastsat i artikel 33 er godkendt."
ARTIKEL 24- 7174 Følgende stykker er blevet tilføjet til artikel 9 i lov nr.
"(7) Administrationen, Fast ejendom og naturværdier, der skal beskyttes i Kappadokien Det bestemmer de beskyttede områder.
(8) Administration, ekspropriationsprocedurer i tilfælde af behov i Kappadokien-området, er bemyndiget hertil."
ARTIKEL 25- Om det tyrkiske agentur for turismefremme og udvikling dateret 11/7/2019 og nummereret 7183 I lovens artikel 3, stk. 3, andet punktum "i overensstemmelse med den relevante lovgivning" ændres udtrykket "repræsentation afholdes landsdækkende", slutningen af klausulen sætning ophæves, tilføjes følgende sætninger til stykket, Det fjerde og femte følgende efter artiklens tredje afsnit, Der er tilføjet klausuler, og det eksisterende fjerde afsnit er blevet ændret til sjette afsnit. Den eksisterende fjerde klausul, som blev ændret til artiklen som sjette afsnit Følgende syvende og ottende afsnit kommer efter klausulen tilføjede i andet punktum i det eksisterende femte afsnit: "Tyrkiet Chambers og Udtrykket "minister" før udtrykket "formand for udvekslingsforeningen" tilføjet, blev udtrykket "naturlig" i samme afsnit fjernet fra artiklens tekst, Det nuværende femte afsnit er blevet ændret som niende afsnit, der eksisterer Sjette afsnit ændres som tiende afsnit og affattes således ændret, ændres det eksisterende syvende afsnit som ellevte afsnit, og artiklen ændres til at komme efter det eksisterende syvende afsnit, der rekonstitueres som ellevte afsnit Følgende afsnit er blevet tilføjet.
"Dit valg Arbejdet og transaktionerne i forbindelse med udførelsen udføres af agenturet. Med hensyn til dette procedurer og principper fastlægges af ministeriet."
"4) Administration I overensstemmelse med de turismestrategier og -politikker, der er fastlagt af ministeriet, har bestyrelsen Det udfører følgende opgaver:
a) Lovens artikel 4 Alle forretninger inden for agenturets aktivitetsområder, der er anført i tredje artikel, og træffe transaktionsbeslutninger.
b) Agenturets Ved at vise alle sine indtægter og udgifter i budgettet brutto, budgettet årligt som kravene i planer og programmer og fordels- og omkostningselementerne I betragtning af effektivitet i overensstemmelse med principperne om sparsommelighed og regnskabsperioden godkende.
c) Agenturets Årligt program vil blive brugt på år Garanti for indkøb af varer og tjenesteydelser, der skal foretages i forbindelse med projekter og andre transaktioner at beslutte, om man skal tage det eller ej, op til halvtreds procent i obligatoriske tilfælde For at træffe afgørelse om projekter og transaktioner i forbindelse med forudbetaling at forelægge sit budget for ministeren til godkendelse.
ç) Udførelse af de tjenester, som agenturet er ansvarligt for, og med disse tjenester ved etablering af serviceenheder til at udføre de relevante opgaver til generaldirektøren for at sikre en effektiv administration, arbejdsdeling og koordinering underordnet vicegeneraldirektør og andre tjenester i overensstemmelse med tjenesternes krav Vedrørende vicegeneraldirektører og underservice- og støtteenheder Beslutning om oprettelse, fusion eller nedlæggelse af organisationsstrukturen At give.
d) at være statsborger i Republikken Tyrkiet og deltage i agenturets aktiviteter. der har arbejdet inden for beslægtede områder, har viden om disse spørgsmål og har et højt niveau have ledelseserfaring og have mindst ti års erfaring, fyrre år gammel afsluttet, uddannet fra videregående uddannelse, ikke udelukket fra offentlige rettigheder og agentur De, der opfylder de øvrige betingelser for, at arbejdet kan udføres af at vælge og udpege generaldirektøren og vicegeneraldirektørerne blandt dem, og Spørgsmål vedrørende ansættelse af personale og de forhold, der skal søges i personale at træffe beslutninger vedrørende det.
e) Generelt At fastlægge direktørens opgaver og beføjelser og udgiftsgrænserne.
f) Agenturets Årligt med en halvårlig interimsberetning om dets aktiviteter at godkende aktivitetsrapporten og sende en kopi til ministeriet.
5) Administration Bestyrelsen skal, efter indkaldelse fra formanden, være mindst én gang hver tredje måned og mindst Det træder sammen med deltagelse af mindst elleve medlemmer og træffer sine beslutninger af deltagerne Han får det med flertallet. Bestyrelsen ledes af viceministeren Indsamlet. Introduktion til møder, som viceministeren ikke kunne deltage i Formandskabet varetages af direktøren. Dagsorden, sted og tidspunkt for mødet fastsættes af formanden og til alle medlemmer mindst femten dage før datoen for mødet. Erklæret. Der tilføjes et dagsordenspunkt til mødet med forslag fra mindst fem medlemmer Være. Man kan ikke undlade at stemme. I tilfælde af stemmelighed Siden med præsidenten betragtes som overlegen. Afvigende medlem, stem imod skal underskrive årsagen ved at skrive den nederst i afgørelsen."
"7) Håndhævelse Bestyrelsen er ansvarlig for at udføre følgende arbejder og transaktioner:
a) Administration Alle arbejder og transaktioner til gennemførelse af bestyrelsens beslutninger, Nasse.
b) Agentur nødvendigt mellem ministeriet og agenturet i forbindelse med dets aktiviteter sikre koordinering.
c) Agenturets At udarbejde budgettet og det årlige program, at bestemme de projekter og andre transaktioner, der skal bruges årligt, for at styre dem. At forelægge dem til bestyrelsens godkendelse og følge deres realisering.
ç) Agenturets Den første artikel i lovens artikel 7 At få det udført af et uafhængigt revisionsfirma i overensstemmelse med stk. 1.
8) Håndhævelse Bestyrelsen træder sammen efter indkaldelse fra formanden med deltagelse af mindst tre medlemmer, og Det træffer sine beslutninger med absolut flertal blandt deltagerne. Direktion, minister Det mødes under forsæde af hans stedfortræder. Møder, hvor viceministeren ikke kunne deltage Formandskabet varetages af generaldirektøren for offentlig omtale. Dagsorden, sted og tidspunkt for mødet Minister Det bestemmes af stedfortræderen og mindst fem dage fra datoen for mødet Det meddeles alle medlemmer på forhånd. Til mødet med forslag fra mindst to medlemmer Dagsordenspunkter kan tilføjes. Man kan ikke undlade at stemme. Stemme i tilfælde af ligestilling betragtes siden med præsidenten som overlegen. Det afvigende medlem, skal underskrive begrundelsen for den modsatte stemme ved at skrive den nederst i afgørelsen."
"(10) Formanden for Advisory Board er ministeren. Advisory Board, mindst fire gange om året Det træder sammen efter indkaldelse fra formanden for bestyrelsen, når det skønnes nødvendigt. Dagsorden, sted og tidspunkt for mødet fastsættes af bestyrelsesformanden, og Alle medlemmer underrettes mindst ti dage før mødedatoen. I det mindste Et dagsordenspunkt kan tilføjes til mødet med forslag fra to medlemmer. Høring Det vurderes, at bestyrelsens viden, erfaring og ekspertise kan udnyttes Repræsentanter for personer eller institutioner og organisationer kan indkaldes til et møde, eller Deres meninger kan indhentes. Delegerede inviteret til mødet på denne måde De kan ikke underskrive henstillinger. Det rådgivende udvalg skal bestå af mindst fem medlemmer. Det deltager og vedtager henstillinger med flertal. Beslutninger Det er skrevet med begrundelse. Det rådgivende udvalg overdrager sine egne opgaver til sine egne udfører upartisk og uafhængigt under sit ansvar. Agentur Inden for rammerne af dets aktiviteter kan det rådgivende udvalg eller dets medlemmer ikke tildeles en udøvende eller administrativ opgave. Gives til andre organer i agenturet pligter og beføjelser til det rådgivende udvalg i ethvert omfang eller form. Overførbar. Medlem af Advisory Board og bestyrelse og direktion Dets medlemmer kan ikke forenes."
"(12) Medlemmerne af bestyrelsen, direktionen og advisory boardet er forpligtet til at overholde denne lov. de afgørelser, der skal træffes inden for rammerne af de fastlagte opgaver og beføjelser lighed gennemsigtigheds- og ansvarlighedsprincipper og cost-benefit-elementer, og Det er vigtigt, at det tages i overensstemmelse med etiske regler.
(13) Ledelse En generaldirektør og fire generalgeneraler, der skal udøve bestyrelsens beføjelser Der ansættes en assisterende leder.
(14) Generelt Direktørens opgaver er som følger:
a) Administration At sikre gennemførelsen af bestyrelsens og direktionens beslutninger At udføre det nødvendige arbejde og de nødvendige transaktioner, følge op og rapportere til direktionen tilbyde.
b) Forkyndelse enheder og relevante institutioner og organisationer vedrørende agenturets aktiviteter For at sikre koordinering med.
c) Agenturet reklame, salgsfremstød og public relations, især i turistsektoren at forvalte sine forbindelser med relevante ikke-statslige organisationer.
ç) Agenturets at måle effektiviteten af de salgsfremmende aktiviteter, den gennemfører, den planlagte salgsfremstød og i samarbejde med ministeriet med henblik på at styre markedsføringsaktiviteter at levere de nødvendige data fra de relevante institutioner og organisationer, at rapportere og til de relevante institutioner og organisationer, især ministeriet fremad.
d) Agenturets at udføre administrativt arbejde og transaktioner.
e) Administration andre arbejder og transaktioner inden for rammerne af de beføjelser, som bestyrelsen har tillagt det Nasse.
(15) Ledelse I de titler, der skønnes nødvendige under vicegeneraldirektøren ved bestyrelsens beslutning personale kan ansættes."
ARTIKEL 26- I artikel 4, stk. 1, litra d), i lov nr. 7183 Feltet kan "kan, yde støtte og ressourcer." og følgende afsnit er blevet tilføjet til afsnittet.
"e) Administration Bræt; Principper om lighed og konkurrence, turisme båret af virksomheder Med sit potentiale vil det bidrage til landets image og fremme, effektivitet og Hensyntagen til effektivitet og støtte ved at gennemføre fælles projekter kan give."
ARTIKEL 27- 7183 i artikel 6, andet afsnit, i lov nr. I litra a) erstattes ordene "indkvartering" af ordene "og indkvarteringsfaciliteter" faciliteter og steder, hvor der udstedes en udlejningstilladelse til turistformål" er blevet ændret til.
ARTIKEL 28- Den anden artikel i artikel 7 i lov nr. 7183 afsnit efter sætningen "Revisionsretten" i andet punktum "agenturets uafhængige revisionsrapport, finansielle rapporter og erklæringer. med hensyn til pålidelighed og nøjagtighed og agenturets kontrolsystemer, metode og undersøge det sammen med dets processer".
ARTIKEL 29- 7183 Artikel 8, stk. 3, i lov nr. I fjerde afsnit foretages følgende ændringer:
"3) Agenturets indkøb af varer og tjenesteydelser i forbindelse med de opgaver, der er specificeret i denne lov, er underlagt lov om offentlige indkøb dateret 4/1/2002 og nummereret 4734 Ikke. Denne undtagelse omfatter bestemmelser om sanktioner og forbud mod at deltage i udbud Administrativ Det dækker ikke køb af varer og tjenesteydelser i forbindelse med deres behov. Denne klausul af agenturet køb af varer og tjenesteydelser, der skal udføres inden for rammerne af; gennemsigtighed, konkurrence, ligebehandling, pålidelighed, fortrolighed, lige muligheder, offentlig indsigt opfyldelse af behovene til tiden og under passende forhold og ressourcer Det udføres i overensstemmelse med principperne om effektiv brug. Til dette afsnit De relevante procedurer og principper fastlægges efter udtalelse fra finans- og finansministeriet Det bestemmes af den forordning, der udstedes af ministeriet."
"(4) Med hensyn til ansættelse af personale i agenturet, offentlige institutioner og organisationer Uden at være underlagt bestemmelserne i lovgivningen, de procedurer og principper, der er fastsat i denne artikel Arbejde nr. 4857 dateret 22/5/2003 Personale, der er omfattet af loven, er ansat. Antal ansatte: 200 Republikkens præsident bemyndiges til at øge dette antal op til fire gange. Vederlag til det personale, der skal ansættes i agenturet, og eventuelle andre finansielle overvejelser. Rettigheder; titel, uddannelse, erfaring, grammatik, inden for området Det fastsættes af bestyrelsen på baggrund af dens ekspertise. Agentur Årlige personaleudgifter i alt, budget i det seneste år Det kan ikke overstige ti procent af deres indkomst. General Manager og Deputy General Manager Udnævnelse til ledige stillinger i agenturet, bortset fra udnævnelser foretages af agenturet eller til videregående uddannelsesinstitutioner Det er vigtigt at bestå den skriftlige og/eller mundtlige eksamen. Eksamen Spørgsmål vedrørende agenturets arbejdsområde og den stilling, der skal ansættes Det er lavet af de emner, der er bestemt i forhold til de kvalifikationer, det kræver. Personales ansættelse, eksaminer, pligter, beføjelser og forpligtelser Andre spørgsmål vedrørende deres ansættelse vil blive udstedt af ministeriet Det bestemmes af regulering."
ARTIKEL 30- 7183 Følgende foreløbige artikel er blevet tilføjet til lov nr.
"Valgt Fortsættelse af medlemmernes hverv
OVERGANGSBESTEMMELSE 3. (1) Inden denne artikels ikrafttrædelsesdato skal agenturets ledelse For at deltage i bestyrelsen, i overensstemmelse med den relevante lovgivning, blandt indehavere af rejsebureauets driftstilladelse Det valgte medlems pligt er reguleret i loven om oprettelse af denne artikel i overensstemmelse med artikel 3 fortsætter, indtil valget afholdes i overensstemmelse med artiklens tredje stykke."
ARTIKEL 31 - Sportsklubber og sport dateret 22/4/2022 og nummereret 7405 Følgende midlertidige bestemmelse er blevet tilføjet til loven om føderationer.
"MIDLERTIDIG ARTIKEL 4- (1) Sportsklubber og højere institutioner skal overholde bestemmelserne i denne lov i deres vedtægter og administrative og finansielle strukturer indtil 26/10/2024. er forpligtet til at gøre det hensigtsmæssigt. Inden for den angivne periode med vedtægterne sportsklubber, der ikke overholder loven om deres administrative og finansielle strukturer og toppen Annullering af registrering af organisationer hos ministeriet Er.
(2) Dette Etableret før datoen for lovens ikrafttræden og opererer inden for sport Aktieselskaber, der viser senest 26/10/2024 Indtil opfyldelsen af de forpligtelser, der er fastsat i denne lov, er sport anonym firma. Inden for den angivne tid Aktieselskaber, der ikke opfylder deres forpligtelser til sportsaktiviteter kan ikke deltage.
3) Offentligheden institutioner og organisationer, der er etableret og beskæftiger sig med sportsaktiviteter, men Etableringsklubber, der ikke har status som juridisk person, skal registrere sig ved at opfylde betingelserne i denne lov indtil 26/10/2024. Det gør det. Registreringen af dem, der ikke overholder inden for den angivne periode hos ministeriet, annulleres."
ARTIKEL 32- Artikel 16 i lov om ungdoms- og sportstjenester nr. 3289 dateret 21/5/1986 er som følger sammen med dens titel Ændret.
"Konkurrencen, Konkurrence og vis indtægtsandel
ARTIKEL 16 - Enten arrangeret af ministeriet for ungdom og sport eller sportsforbund i alle former for tilladte sportskonkurrencer og konkurrencer og shows, Alle former for billetter fra sportsklubber og sportsaktieselskaber syv procent af nettoprovenuet fra salget Ungdoms- og sportsprovinsen som andel af konkurrence-, konkurrence- og showindtægter Det indsættes på deres direktoraters konto.
Sport Ungdoms- og sportsprovins af klubber og sportsaktieselskaber Mængden af konkurrence, konkurrence og showindtægtsandel deponeres på direktoraternes konto i henhold til tillægslovens § 14 opføres som særlige indtægter i skema B i regnskabsårets almindelige budget Det overføres til en særlig konto hos den centrale regnskabsenhed i ministeriet for ungdom og sport. Disse beløb, der registreres som privat indkomst, anvendes i amatørsport Det bruges til at støtte dets aktiviteter og til dette formål unge og Det kan overføres til kontoen for de provinsielle sportsdirektorater.
Sport Ved beregningen af nettoindtægterne fra klubber og sportsaktieselskaber er summen af alle typer billetsalg fra de udtrykte bruttoindtægter
a) Relevant dommer-, repræsentant- og observatørhonorarer, der fastsættes inden for rammerne af de procedurer og principper, der er fastlagt af idrætsforbundene
b) Dør, Dagløn, der skal betales til billetkontor, kontrolvagter og private sikkerhedsvagter
c) Billet udskrivning og elektroniske billetudgifter,
fratrukket. Det er det, vi trækker fra Det beløb, der opnås efter udgifter, bestemmes som nettoomsætning. Med hensyn til størrelsen af nettoomsætningen Nødvendige oplysninger og dokumenter, konkurrence, konkurrence og demonstration inden for en uge fra datoen for den respektive sportsklub eller sportsanonyme Det gives til provinsdirektoratet for ungdom og sport af virksomheden. Nettoomsætning Anmodning om de nødvendige oplysninger og dokumenter vedrørende beløbet I tilfælde af, herunder det tyrkiske fodboldforbund, relaterede Med organisering af billetter af sportsforbund og sportsforbund Institution, der er autoriseret til trykning, salg og distribution af billetter og det skal indsendes til ministeriet for ungdom og sport af organisationer.
Af dette stof procedurer og principper for ministeriet for ungdom og sport Det er reguleret af den forordning, der skal udstedes."
Effektiv
ARTIKEL 33- (1) Denne lov;
a) artikel 1-6 og artikel 18, 27 og midlertidig artikel 1 den 1.1.2024
b) 31. og på datoen for offentliggørelsen af artikel 32, der skal gennemføres fra den 26.10.2023
c) Diverse på datoen for artiklernes offentliggørelse
træder i kraft.
Henrettelse
ARTIKEL 34- (1) Bestemmelserne i denne lov skal udføres af republikkens præsident